John Cage Year 2012
[ english ]

[Program]

28 września 2012 [godz. 21.30]klub Mózg, ul. Gdańska 10

Andrea Parkins & Ignaz Schick

Andrea Parkins (USA): akordeon elektroniczny, przedmioty, elektronika na żywo

Ignaz Schick (D): gramofony, silniki, przedmioty, winyle, elektronika

Andrea Parkins & Ignaz Schick poznali się w Nowym Jorku na początku 2011 roku, podjęli współpracę i pierwszy raz wystąpili razem pod koniec tego samego roku w Berlinie. Ta transatlantycka współpraca styka ze sobą dwóch wyjątkowych artystów dźwięku i dwa głosy pochodzące z dwóch różnorodnych scen muzyki eksperymentalnej jakimi są Berlin i Nowy Jork. Zarówno Parkins jak i Schick rozwinęli bardzo indywidualny styl elektroakustycznego przetwarzania przedmiotów oraz dźwięków wydobywanych za pomocą instrumentów, które tworzą i zmieniają na żywo. Dzięki dźwiękom pochodzącym z takich źródeł jak akordeon, głos, gramofony, silniki i używane przedmioty duet tworzy skomplikowane i często bardzo dynamiczne struktury, których rezultatem jest nowa form „muzycznego betonu”, który nie tylko łączy abstrakcyjne dźwięki, ale także wskazuje na różnorodność gatunków muzycznych.

Andrea Parkins pochodzi z Nowego Jorku, jest kompozytorką, artystą dźwięku i instalacji i elektroakustycznym muzykiem. W procesie twórczym wykorzystuje interaktywną elektronikę i zgłębia strategie związane z uporządkowanymi, ale efemerycznymi działaniami. Będąc nierozłącznym działaczem sceny sztuki dźwiękowej i muzyki eksperymentalnej w Nowym Jotku i na świecie, Parkins jest znana szczególnie przez wyjątkowe gestykulacyjne/strukturalne podejście do swojego elektronicznie przetworzonego akordeonu i zindywidualizowane przetwarzanie dźwięku na żywo. Jej elektronika i akordeon podłączony do wzmacniacza Fender tworzą dźwiękową płaszczyznę pełną bujnej harmonii, szumiących konkretnych zakłóceń i narastającego elektronicznego sprzężenia. Parkins tworzy także wielokanałowe instalacje dźwiękowe oraz muzkę dla tańca i filmów.

Ignaz Schick jest artystą dźwiękowym, eksperymentalnym turntablistą i kompozytorem/performerem pochodzącym z Berlina. Pracował w Berlinie przez wiele lat w obrębie wielu różnych stylów muzycznych i kontekstów. Jest jednym z pierwszych pokoleń prekursorów tzw. sceny Echtzeitmusik i poza swoim międzynarodowym grafikiem, pracował także jakos kurator i organizator takich wydarzeń jak FAM (Festival fuer Aktuelle Musik), Erase & Reset, Time Shifts, The International Turntable Orchestra of Echtzeitmusikstage 2010. Był także zaangażowany w tworzenie instalacji dźwiękowych i konceptualnych dzieł sztuki.